tisdag 18 augusti 2009

Ull och banan

Denna halsduk blev till helt utifrån själva stickandet, utan något egentligt resultat för ögonen. Garnet växtfärgade jag för kanske 20 år sedan och någon har sagt att det kan komma djur i gamla nystan. Jag behövde en enkel och behändig stickning för tågpendling och satte igång med strumpstickor nr 5 (just strumpstickor är bra för då petar man inga tågkamrater i armhålan). Lite enformigt blev det och därför la jag in ett hålvarv då och då. Sedan stickade jag så länge mina två nystan varade, vilket visade sig vara en perfekt längd. Kantade med melerad bananfiber, som ger den lite tyngd.

1 kommentar:

  1. Underbara alster!

    Känner att jag börjar få allvarlig syjuntebrist. Farligt låga nivåer. Visst är det kul att sitta och sticka på kammaren, men inget går ju upp mot att träffas allihop! Snart snart är det söndag...

    SvaraRadera