fredag 7 augusti 2009

Tovad väska

Jag har ju länge varit väldigt förtjust i att sticka sjalar, men nu har jag snöat in på väskor - gärna tovade sådana. Den här är stickad i Eskimo och det blev väldigt stadigt när jag tovade det i ett 40-gradersprogram. Det svarta upptill är en virkad gallerkant som faktiskt fortsatte att se ut som en gallerkant även efter tovningen även om det inte syns så bra på fotot. Färgerna är något mindre grälla i verkligheten, men jo, rätt färgglad är den. Nu vidare till nästa väska!

3 kommentarer:

  1. Den blev jätte fin med den där kanten!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin! Fodrade du axelbanden?
    Hoppas man får se den i verkligheten ;-)

    SvaraRadera
  3. Nej, blev aldrig så att jag fodrade axelbanden. Tror inte att det behövs heller, garnet blev som sagt rätt fast när det kördes i maskinen. Lite kommer den att töja sig, men om man inte proppar ner veckans mjölkkonsumtion i den så ska det nog fungera. Fast ärligt talat så vet jag inte om jag kommer att använda den, kanske får den vandra vidare.

    SvaraRadera