söndag 15 april 2012

Döttrarna skapar

 I somras trampade äldsta dottern på en glasbit på stranden. Hon blev sittande på altanen resten av eftermiddagen med foten i vädret. För att sysselsätta sig, så lärde jag henne virka. Hon hann knåpa ihop huvud och kropp till en pirat. Nu under påsklovet återupptäckte hon sitt projekt och virkade raskt klart den lille piraten. I eftermiddag har han varit på äventyr i trädgården.

Lillasyster blev också pysselsugen och letade fram makraméprylarna. Armbandet blev lite för stort, så jag föreslog att jag kunde få det, men icke. Den ska bli fotlänk i stället. Där passar den alldeles lagom.

Ett annat av äldsta tjejens långtidsprojekt blev också klart idag. Det fattades bara lite fyllning. Hon har både designat, ritat mönster och sytt själv.

2 kommentarer:

  1. Makramé höll jag på med en hel del en gång i tiden. Kanske något att återuppta? Om inte annat kanske man kan lära upp en av döttrarna (snart födelsedag igen, menar jag).

    SvaraRadera