lördag 28 april 2012

Snigel var det här



Escargotmössan är färdigstickad. Nu återstår bara monteringen. Den var mycket rolig att sticka, inga problem att följa mönstret även om jag hade gruvat mig lite och fick sitta en del framför youtube för att få kläm på det här med korta varv. Tyvärr blev mössan alldeles för stor. Jag läste om någon som stickat den i Karisma och testade alltså det (orkade inte leta reda på originalgarnet), men jag tycker nog att det var ett alldeles för mjukt garn för en sådan här modell med brätten. Måste prova igen med ett fastare garn. Får leta efter ett nytt hem till den här mössan. Mönster finns här: http://knitty.com/ISSUEwbis11/PATTescargot.php

1 kommentar:

  1. Du, den var elegant värre. En huvudbonad att bära på uteserveringen till Petite France kanske som jag frekventerade häromdagen på din inrådan och som utföll till största belåtenhet.

    SvaraRadera