lördag 7 april 2012

Mahjong och stickning


Det här är vad jag har ägnat delar av min påskhelg till. Mahjong och stickning. Ett par av våra bästa vänner indroducerade oss till Mahjong för några år sen. Vi köpte oss raskt ett eget, och lärde upp mina föräldrar också. Eftersom det är ett spel som man spelar på fyra, varken mer eller mindre, så blir inte tillfällena så många. Semester, jul och påsk är givna tillfällen.

Jag har ganska länge funderat på vad jag ska göra av det vackra, röda garn jag köpte från Wåhlstedts på vår juntaresa till Dala Floda förra våren. Nånstans bland alla mahjongbrickorna kom jag på att jag skulle försöka mig på nåt nytt med en gammal känd blomma. Sjalen stickar jag på tvären från högerhörn till vänsterhörn. Med jämna mellanrum blir det en rätstickad stjälk med blomma längst ner. Tror att det kommer att bli frans på den också - men jag lovar inget bestämt....

1 kommentar:

  1. "På tvären från högerhörn till vänsterhörn" - där tappade du bort mig. Men fin ser den ut att bli, hur det än blir med hörnen.

    SvaraRadera