söndag 18 juli 2010

Blandad kompott

Hjälmmössan var något jag försökte mig på i vintras. Dess värre är det nog gosedjuret som kommer att få bära den i fortsättningen också. Den passar redan sonens huvud och i den här värmen är det knappast aktuellt med tjock mössa i merinoull...

Min väst som har vilat sedan i höstas ska få bli klar snart. Först måste jag bara byta ett av nystanen jag köpte för garnet är så oerhört ojämnt spunnet. Ibland är det tunnt som sytråd och ibland tjockt och fluffigt som eskimo. Snyggt blir det inte.

Apan tror jag att jag startade för nästan ett år sedan. Det enda som är kvar att göra på den är hår på ena foten och händer på armarna. Undrar när den blir klar? Vi kanske borde ha någon junta där man bara får avsluta gamla surdegar?

1 kommentar:

  1. Åhhh, apan är underbar, den förtjänar verkligen att få lite tå-hår och ett par händer!

    Men vad konstigt med eko-ullen. Du måste ha haft otur, jag har stickat en del av den och aldrig upplevt att den är ojämn. Hoppas det gick bra att byta.

    En gång när äldsta dottern var rejält påpälsad och genomsvettig på dagis (mamma frös på morgonen) förklarade hon för sin fröken att "man får inte koka barn, för det har mormor sagt". Så ingen merinomössa i juli!

    SvaraRadera