söndag 25 juli 2010

En ut och en in

Ja, nu kan jag lägga ifrån mig ett av mina pågående projekt. Garnet är Muskat från Drops, merciserad bomull med härlig lyster. Under hela tiden jag stickade och virkade den var jag ytterst tveksam till den, men den kanske inte blev så tokig...

Jag hade ju lovat mig själv att få börja på godissjalen så snart jag var färdig med något annat - sagt och gjort. En fröjd att sticka, om än lite lurigt att sticka med två trådar varav den ena är väldigt hal. Jag varvar Colinette Giotto, ekologisk bomull+Plassard Insolte och Noro Hotaru.
Och är den inte trubbig så säg? Jag la upp 25 maskor med Giotto, stickor 9, och sedan stickar jag två i samma maska (främre och bakre maskbågen) i början och slutet på varje varv. Jag stickar tre varv av varje garn, klipper av garnet en bit ut, och låter det bilda "frans" (syns tyvärr inte så bra på bilden).

1 kommentar:

  1. Väldigt snygga båda två skulle jag säga. Den färdiga är verkligen dina färger och den nya blir man så glad av.

    SvaraRadera