fredag 30 juli 2010

Garnsaknad...

Handlade mönster och spräckligt garn till tovad hatt på Åsele marknad. Åh, det går bara åt två nystan! sa den trevliga damen i ståndet. Tyckte det lät lite lite, men men. Stod ju och höll i en som hon stickat, och den hade både brätte och kulle. Nu har jag stickat upp mina två nystan och inte har min hatt någon kulle inte. Den tilltänkta hattbärerskan och jag ska nu försöka hitta ett garn som passar till nån av alla de spräckliga nyanserna, så får det bli en enfärgad (helst rosa!) topp.

3 kommentarer:

  1. Hmmm... Hade ju varit snäppet bättre i alla fall om den haft kulle, men saknat brätte, men en hatt med bara brätte... Undrar varför damen i ståndet inte ville sälja fler nystan - verkar vara en dålig affärsidé...

    SvaraRadera
  2. Jag har sett resultatet och kan intyga att det blev en mycket fin - och rosarandig - kulle!

    SvaraRadera
  3. Ja, man kan ju fundera hur hon tänkte. Inte var garnet särskilt dyrt heller, så att jag riskerade att backa ur om hon sagt att det behövts ett nystan till.

    SvaraRadera