söndag 18 juli 2010

Liksidig sjal

Ungefär två veckor innan bebisen kom hade jag tröttnat på att sitta i väntrum i timtal (massa extrakontroller) så jag påbörjade trots avdomningar i händer en sjal. Mitt mål var att hinna klart den innan förlossningen och det lyckades precis. Så här i efterhand kan jag konstatera att sista maskan på volangen stickades ca 11 timmar innan jag var ensam i min kropp igen, men det hade jag ingen aning om då.

Egentligen har jag inte så mycket till övers för spräckliga garner, men den här sjalen tycker jag ändå ser rätt ok ut. Men formen... Tanken var att den skulle bli trubbig, men det bidde den inte. Den är nog så perfekt liksidig som man kan komma och därmed riktigt spetsig.
Efter lite support från Sarah har jag nu koll på hur man får till en trubbig skapelse och den nya är påbörjad i vit mohair. Förhoppningsvis blir det något som jag kan tänka mig att använda.

2 kommentarer:

  1. Grattis till lille sonen!
    Vilka fina grejer du gör! Apan är ju helkul och jag blir så imponerad av alla som kan virka.

    SvaraRadera
  2. Den ser jättefin - och liksidig - ut! Kan den inte fungera som filt i vagnen i vinter? Eller i soffan?

    SvaraRadera