tisdag 27 juli 2010

Två i linne

Lagom till sommaren köpte jag en försvarlig mängd lingarn. Planen var att det skulle bli en trekantsjal. Mönstret kommer från Ljungqvist via Sarah. Det tog en stund att klura ut hur jag skulle sticka, eftersom jag ville göra en annan kant... Att kantmaskorna inte fanns med i diagrammet, gjorde det inte lättare. Men trägen vinner - efter att ha repat upp otaliga gånger så blev det tillslut en sjal.
När jag var klar så hade jag två härvor kvar. Vad göra?! Mamma uttryckte beundran för garnet. Jag kände för att sticka lång "slarva".

Stickade en bit slätstickning, två hålvarv och sen en bit slätstickning till, fast slät på andra sidan. Och så en smal bård mossa runt om. Blev riktigt snyggt om jag får säga det själv ;-)

2 kommentarer:

  1. De ser jättefina ut båda två! Men vad gjorde du för annan kant på den övre? Härifrån ser den ut som originalet.

    SvaraRadera
  2. Nja. På originalet ska det vara hål precis längst ut. Jag stickade ett par maskor så att hålen hamnade lite längre in. Inte jättestor skillnad ;-)

    SvaraRadera