lördag 10 juli 2010

En sommarhälsning

Tänkte bara titta in och hälsa att jag njuter av alla fina inlägg, men är bara lite för lat i sommarvärmen för lämna några kommentarer efter mig.
Själv har jag börjat på en kofta för någon vecka sedan (fast min blir lila, appropå förutsägbara färgval...):
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=115&d_id=14&lang=se
Och varje dag när Hugo ser mig virka så frågar han:
- Vad virkar du för något?
- En kofta, svarar jag.
- Men varför virkar du bara koftor!!!???
Ingenjör och opedagogisk som jag är misslyckas jag varje gång med att förklara att en kofta tar liiiiite mer än en kväll att virka.

Så om ni undrar varför jag är lite frånvarande med inlägg i bloggen så är svaret: Jag virkar bara koftor.

1 kommentar:

  1. Skönt att veta att du är med oss! Tittade snabbt på koftan - ser ju jättefin ut. Kan förstå att det tar lite tid att få ihop den. Mina barn har nästan slutat fråga vad jag stickar, de mest bara konstaterar lite för sig själva: "...en sjal...".

    SvaraRadera