tisdag 17 juli 2012

Mitt godis


Idag kom mitt garn från Elviras garn och hantverk. Och mycket riktigt, det var som en godispåse! Nu ska allt bara kombineras till fina mössor och kanske någon vante och socka. Det blir nog inte så svårt när jag har Ann-Mari Nilssons "Sticka mössor, vantar och sockor".


Här finns bra grundmönster som ändå inte är tråkiga.

Undrar när den avgörande kicken att verkligen ta tag i detta infinner sig. Just nu har jag så många idéer som snurrar i huvudet att det börjar bli svårt att sortera dem.

Det blev ju en del hos Helena på HK Textil också...


Mer Bom-Ull till bikakekragar och så ett nystan av det underbara tunna garnet Smootie (fick plommonfärgat i födelsedagspresent, men kunde nu inte hålla fingrarna från detta silvergrå). Och så trillade jag dit på ett obeskrivligt härligt garn i 90 % lammull och resten kashmir. Jag säger bara: färgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar