måndag 9 juli 2012

Sockervadd


På syfestivalen i höstas köpte jag z-tvinnat garn för tvåändsstickning från Ullcentrum. Hade redan då ett par randiga i tankarna. Någon tyckte att de påminde om sockervadd när jag kommit en bit, och jag är böjd att hålla med. Jag har haft dubbel uppsättning strumpstickor och stickat dem parallellt. Känns lite avigt att sticka varma yllevantar mitt i varmaste sommaren. Men nu är de redo att plockas fram, när höstkylan kommer. Det är äldsta dottern som ska få dem.

2 kommentarer:

  1. Är de inte mer polkagris än sockervadd? Väldigt fina, även när jag såg dem halvfärdiga!

    SvaraRadera
  2. Sockervadd eller polka kvittar. Fina är de. Och jag som nyss botaniserade i Grännas polkagrisfabriksbutik vet att en polkagris kan ha mycket olika färger...

    SvaraRadera