tisdag 6 december 2011

Lucka nummer 6: Stjärna

Lucka nummer 6 i arla morgonstund får bli den ena av mina hemmagjorda adventsstjärnor. Den här tillverkades någon gång under sent 80-tal efter en förlaga som mamma hade och som hade hängt i min morfars barndomshem. Själva stommen stod min duktige plastpappa för. Han är en hejare på allt som stavas konstruktioner. Men sen fick jag måla. Jag härmade färgerna på originalet så gott det gick, mina blev nog lite bjärtare. Tror tanken är att det ska likna ett blyinfattat fönster med de olika färgfälten. Jag har haft den i mitt köksfönster var jag än har bott sedan jag flyttade hemifrån och den lyser så härligt med sitt varma sken. Att förlagan hänger och lyser hos mamma, efter att ha lyst upp morfars barndomshem, gör att den är mig riktigt kär. Den var lite lurig att fota, men sambon lyckades rätt bra till slut.

1 kommentar:

  1. Vilken otroligt stämningsfull bild så här i adventstid. Och vilken vacker stjärna!

    SvaraRadera