fredag 2 december 2011

Vad sägs om en julkalender?


Nu kör jag en riktig rövare med syjuntan vår, men Cathrine började så fint den förste december med ett inlägg så jag tänkte: Tänk om vi kan göra en egen julkalender här på Garnglada? En liten överraskning till besökarna varje dag? En fin länk, ett pynt vi gjort i trä- eller pappslöjden eller ett tips på bra julklapp. Kanske inte bara det vi gjort, utan vilka vi är? Vad säger ni tjejer? Jag tycker i alla fall vi gör ett försök!

Jag öppnar här den andra luckan och det blir: Tjuvarnas jul. Årets julkalender! En saga som känns som en blandning av Pippi Långstrump och Harry Potter. Med massor av stickade halsdukar, sjalar och bylsiga koftor. Idag har jag sett den både på morgonen. Och på kvällen. Killarna säger inte rent ut att de gillar, men de gör mig sällskap och det känns väldigt mysigt. December verkar räddad!

3 kommentarer:

  1. Låter som en toppenidé. Jag har dock bara två alster att visa, och fler lär det inte bli på ett tag på grund av min trilskande nacke och rygg. Tiden vid datorn är begränsad av samma orsak. Men visst, vi gör ett försök!

    SvaraRadera
  2. Jag ser fram emot att se din egenhändigt gjorda julstjärna i ett inlägg! Och annat kreativt pynt.

    SvaraRadera
  3. Ja, tack för tipset! Jag blir impad av den varje gång jag hänger upp den. Och Jenny kan ju lägga in sin med. Eller mejla mig en bild på din, Jenny, så lägger jag in båda i en lucka så småningom.

    Nu slår det mig att båda mina julstjärnor är egentillverkade (med god ingenjörshjälp i båda fallen, ska tilläggas).

    SvaraRadera