söndag 25 december 2011

Nu har jag tröttnat


Nu har jag tröttnat på den här mössan. Det är andra gången jag stickar den. Den första gången blev det fel för det var fel i mönstret och jag gjorde en galen manöver för att rädda maskantalet. Repa upp. Nu, andra gången, gjorde jag rätt manöver för att få till maskantalet och allt stämmer med mönstret, men jag förstår inte hur mönsterkonstruktören tänkt. Nog för att mönstret heter "mössa med häng" och nog för att jag har ett ganska litet huvud och nog för att jag bytt till ett annat garn (dock likvärdigt i antal meter per 100 g, men mjukare), men den här är ENORM. Skulle passa på en elefant. Hu, så trött jag är på den. Måste ta mig an ett annat projekt nu om det här med sticklust ska hålla i sig. Tur att jag har en del på lager...

2 kommentarer:

  1. Den är väldigt fin i alla fall, gillar verkligen bladen!
    Kan den inte bli en tok-fin halskrage i stället då?

    SvaraRadera
  2. Nej, nu är den upprepad. Det SKA bli en mössa. Måste bara fundera på lite förändringar i mönstret. Men i nuläget vilar jag från den.

    SvaraRadera