lördag 3 december 2011

Några matluckor att öppna

Visst finns det en del väl tummade kokböcker med familjerecept som kommer fram så här års. Likväl som en del mindre glamorösa flottiga broschyrer och snabbt nedtecknade recept på en tidningskant. Så är det i alla fall hos mig. Men här finns ett komplement. Min kollega Maria har startat en matjulkalender på sin blogg Karlbergs kök och har gått ut hårt med klassikerna lussekatter, pepparkakor (som jag provat och som blir jättegoda, bara man har en riktigt vass och bra kniv) och idag spritinlagda plommon som jag tycker låter väldigt lovande.

Om du vill hämta lite julinspiration, så ... här hittar du Karlbergs kök

1 kommentar:

  1. Önskar jag vågade pröva era stick-recept, men något säger mig att jag ska hålla mig i köket... ;)/Karlbergs kök

    SvaraRadera