tisdag 16 december 2014

Lucka 16: Uppifrånochnerkofta

Jag fortsätter på Ninas kofttema och presenterar min första kofta. Det här mönstret kommer från Tant Kofta och jag kan verkligen rekommendera idén att sticka allt i ett stycke. Kanske något att dra igång när julen har dragit förbi och mellandagsvilan har infunnit sig?

Det hela började en solig eftermiddag hos Cecilia. Mat, vin och uträkningar.


Sedan fortsatte det en annan dag hemma hos mig. Nu var alla uträkningar färdiga och vi kunde ägna oss åt mat, fika och stickning.


Och framåt sensommaren var koftan klar men det där med knappar dröjde ännu några veckor, eller var det kanske månader? Men till slut hade alla bitar fallit på plats och kylan (nåja) infunnit sig så jag kunde inviga min första uppifrånochnerkofta. Jag är mycket nöjd med resultatet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar