tisdag 11 december 2012

Lucka 11: Själavärmare

 
När allting annat känns grått och trist kan man alltid ta sig en titt på Wåhlstedts garner som förvirrande nog heter Vålberggarn. Juntan var på besök i spinneriet förra våren, det kan man läsa om här.
 
 
 
Vålberggarnet är ett av mina absoluta favoritgarner. Får man sen sticka bellismönster i det, som den gula här nedanför är stickad i, så är lyckan gjord. Färgerna är helt underbara och har namn som hjortron och midvinterros. Jag vet inte riktigt vad dessa två olika röda nyanser ska bli, men det lutar åt att den ljusare får bli en röd replik på hjortronbellisen. Men vi får väl se. Garnet är charmigt ojämnt och gör sig bäst på grova stickor, jag har nog haft sjuor eller kanske till och med åttor när jag har stickat dessa sjalar.


Det finaste med min hjortronbellis är att tofsarna ser ut som guldtofsar och ändå är det rent ylle. Sånt gillar jag. Och blir själaglad över.

Garn går att beställa på Wåhlstedts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar