tisdag 18 december 2012

Lucka 18: En annorlunda julklapp

 
Idag bjuder Garnglada på en annorlunda julklapp. Det är ett hjorthuvud som mottagaren får sätta ihop själv. Ett lite annorlunda hjorthuvud med andra ord.
 
Jag såg det för första gången när jag var på Moderna muséet med Cecilia (finns att läsa om här) och när sedan jag och sambon var tillbaka på muséet kunde jag inte hålla mig. Huvudet finns i tre olika storlekar och jag tror (men vågar inte lova) att det finns i fler museishopar runt om i Stockholm.
 
 


De olika delarna trycks ut ur en skiva av något slag och fogas sedan samman med gummiringar. Den galna kombinationen av blommor, rutor och andra mönster är helt underbar tycker jag. Och bara tanken på att ha ett hjorthuvud på väggen som en jakttrofé... hu! Men i den här formen går det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar