onsdag 5 december 2012

Lucka 5: På min önskelista

 
På min önskelista finns liksom i fjol en stickbok. Förra året var det Sticka mössor, vantar och sockor. I år är det lite på samma tema, fast tvärtom, nämligen Toe-Up Socks for Everybody. Jag har snubblat över den boken i ett par bloggar och de som skrivit om den verkar nöjda. Att börja en socka i tån låter ju helt logiskt - mycket lättare att få ut maximalt av ett nystan. Vi får väl se hur det går i praktiken. Om jag nu får någon julklapp. Jag vet inte om jag varit tillräckligt snäll. Spenat har jag ätit i alla fall. 
 

Självklart har jag ett garn på lut. Det är den här lilla godingen, inköpt hos Tant Kofta i somras, som ska bli tåuppsockor med maximalt långa skaft. De kan nog bli fina i mina lila kängor. Mormor köpte samma garn och hon har naturligtvis stickat upp sina nystan. Hon tyckte att det var ett mycket bra garn. Det känns ju bra för mig.



Vad har ni på era önskelistor?

1 kommentar: