söndag 2 december 2012

Lucka 2: Stickpodd

På sistone har jag snubblat ett par gånger över något som heter Stickpodden. Någon som har lyssnat? Jag har precis börjat, och det verkar lovande. Två tjejer som pratar stickning. Mycket bra sticksällskap, känner jag. Det har ju sagts ett tag nu att stickning är inne, och det känns när man lyssnar på detta. Av avsnittsguiderna att döma kretsar inte samtalen bara kring stickning. Kanske det mer liknar de samtal som uppstår under våra juntor. Varje avsnitt ska innehålla ett speciellt ämne. I första avsnittet handlar det om när det är ok att ta fram en stickning i det offentliga. På en föreläsning? Under ett arbetsgruppsmöte? Finns det inlärningsmässiga vinster med stickning? Enligt den vett- och etikettexpert de konsulterat är stickning fortfarande en ovanlig företeelse som ska bemötas med vänlighet. Det sista gillar jag.

De som ligger bakom poddarna är aktiva i en stickgrupp som heter Stickklubben vars blogg finns här:
http://stickklubben.blogspot.se/?m=0. Poddarna hittar man enkelt via iTunes. Nu ska jag lyssna vidare!

2 kommentarer:

  1. Jag är också jättenyfiken. Har sett, men inte lyssnat. Läste en artikel om dem och de verkar vara en öppen junta i Kalmar som ses på kaféer och restauranger på stan.

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul att du hittat fram till vår stickpodd! Hoppas att du fortsätter och lyssna och får massa inspiration!
    Kram

    SvaraRadera