tisdag 4 december 2012

Lucka 4: Supersnabb saffranskaka


Förra helgen var jag hos Madeleine, som är med här i juntan. Hon är dessutom min bokklubbskompis och det var i det ärendet vi hade träff häromsistens. Hon bjöd på en härlig saffranskaka och alla frågade vi efter receptet. Det finns här, på Tasteline. 

Nu har jag bakat den två gånger och mitt tips är att inte ta så mycket socker, kanske bara 1,25 dl och om man inte har, så behöver man inte ett helt paket saffran. Saffranssmaken räcker långt. Jag tror det beror på det fiffiga med att vispa det med ägg- och sockersmeten. Toppingen är jag också pigg på att hoppa över. Den fungerar väldigt fint naturell.

Snabb, god och billig, särskilt i år när saffran går att fynda. Platsar därför på vår blogg, mat för mera garn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar