söndag 5 juli 2009

Amigurumiflicka

Nu tror jag att jag anser att denna virkade flicka är klar. Vet inte om man kan kalla henne amigurumi, men man kan väl göra som man vill. Hon är i storlek som en barbie ungefär. Det är den första virkade gubben jag gjort och under tiden som jag färdigställt den har jag kommit underfund med att det är tur att jag varken har blivit frisör eller plastikkirurg! Hon har ju fått hår yvigare än Tina Turner och näsa mindre än en nyligen avliden artist...
Hur som, vill du se fler bilder kan du titta på: http://rinesegna.blogspot.com/
Där kommer jag att samla lite sånt som kanske inte är helt relevant för glangladas blogg. Men om någon är intresserad är det bara att gå dit och kolla på mina halvfärdiga och färdiga grejer.

3 kommentarer:

  1. Tjejerna hälsar att hon är så välkommen att flytta in hos dem när vi kommer hem igen :-)

    SvaraRadera
  2. Hon ser alldeles underbar ut. Lite förvånad, och som om hon vill säga något och sitter inne med Sanningen. Vad heter hon?

    SvaraRadera
  3. Hon är skitcool! Har du använt knappar som ögon? Jag har beställt ögon från England (lyxigt värre) till mina amigurumisar idag. De blir så små att det känns lite svårt med ögon. Jag vill inte brodera på ögonen eftersom jag är så okonstnärlig och figurerna antaligen skulle bli hopplöst vindögda och eländiga.

    SvaraRadera