torsdag 9 juli 2009

Lille Loves lapptäcke...


...är klart! Eller täcke och täcke förreste... Det kanske snarare är en väggbonad, för så värst många tvättar tror jag inte att man ska utsätta det för. Inte så praktiskt kanske, men vem har sagt att det måste vara praktiskt när det är hemsytt? ;-) Det mest fantastiska är att det blev klart nästan två veckor före dopet då han ska få det i present. Jag brukar alltid få sitta och sy på mina alster in i sista minuten då jag ska ge bort dem och det är inte ofta jag ens hinner slå in dem. Så - kors i taket! Nu tänkte jag att täcket skulle vara lite hemligt tills jag ge bort det så nu bjuder jag bara på lite sneak peaks här.

4 kommentarer:

  1. Den ser jättefin ut! Vilken härlig liten drake!

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen toppenfin! Har du komponerat själv?

    SvaraRadera
  3. Tjusigt!! Hoppas att det blir fler bilder när den lyckligen är överlämnad :-)

    SvaraRadera
  4. Designen på täcket som helt het är min egen. Broderierna/applikationerna som syns i bild är gjorda med broderisymaskin som jag shoppat från www.emblibrary.com. Det är som att handla smågodis på nätet. Bara några klick och några dollar och så ligger de i datorn hemma hos mig.

    SvaraRadera