torsdag 2 juli 2009

Grova stickor!


Det här är halsduken jag skrev om förut, den från Nina Sagulin som stickas i tre trådar på stickor 20. Den blev jättefin tycker jag, och verkligen snabbstickad (om det nu skulle vara så att man har bråttom). Den är verkligen tjock. Får se om den luddar mycket. Den är ju stickad i mohair och garnstudios eskimå - får se senare i höst hur de beter sig på den fronten. Det är ju liksom inte läge att prova den i den här värmen. Det är första gången jag stickar med flätteknik i skarpt läge (en del provlappar har det väl blivit förr om åren). Bra modell att börja med på så vis. Och färgen!!! Den kommer att värma bra i vinter!

4 kommentarer:

  1. Hur fin som helst ju! En sån skulle jag också vilja ha!

    SvaraRadera
  2. ...och en sån måste jag också försöka göra! Måste ju säga att mms-bilden jag fick inte alls gjorde den rättvisa. Då såg den mest ut att vara en 12 cm bred sträng... :-)

    SvaraRadera
  3. Vad fin den blev! Säkert hur gosig som helst i höst och vinter!

    SvaraRadera
  4. Ser verkligen jättskön ut. Och snygg!

    SvaraRadera