tisdag 28 juli 2009

semestervecka 2

Nu är den klar, wrapen från Crochet today! Ananasmönstret var rätt lätt att göra. Mest är det luftmaskor och fasta maskor. Klarar man att räkna till tre och fem med givna intervall går det här som en dans. Dock rekommenderas inte ett allt för stort intag av vin under tiden... Jag använde garnet Pure cotton från Debbie Bliss som jag köpte från Nysta på syfestivalen. Jättemjuk och skön känns den! Eg skulle den ha blivit lite bredare, men jag vägrade riva upp det virkade och byta virknål för fjärde gången, så det blev virkat med 5,0. Användningsområde? -Vet inte. Kanske mer som halsduk än wrap?

2 kommentarer:

  1. Jag kan avslöja att små rosa kaninarmar inte heller är så lätt att virka efter lite vin...
    Snygg sjal förresten! Har också ett sjalvirkningsprojekt som jag ska börja med i höst har jag tänkt.

    SvaraRadera
  2. Hi hi, näe vin och virkning går inte så bra ihop. Det ska bli spännande att se dina små figurer sen. :-)

    SvaraRadera