onsdag 22 juli 2009

forts. virkoholic

Så här är det meningen att sjalen ska se ut. Jag har testat med massor av olika storlekar på virknål. (Handlade så jag har alla från 1,75-5,0 idag.) 5,5 är väl den enda jag missat. Typiskt nog så är det nog den som skulle varit bäst... Hyggligt bra på mönstret har jag hunnit bli iaf med allt upprepande av garn. Ändå har jag lyckats göra fel. Ska repa upp två eller tre varv på det fotade objektet nedan. Men sen tror jag att jag får vara nöjd med virknål 5,0 trots att den blir smal, smal

5 kommentarer:

  1. Det kommer att bli jättefin! Gillar verkligen färgen på garnet. Du ska inte lägga till en mönsterrapport om du tycker att den blir smal?

    Första hela klasen från vänster ser lite smalare ut än de andra?

    SvaraRadera
  2. Har nog för övrigt en virknål nr 6 ifall du vill testa ;-). Barnen är nog hemma större delen av dan i dag...

    SvaraRadera
  3. Jag funderade på att lägga till en mönsterrapport, men eftersom jag inte har så mycket garn skulle sjalen bli i kortaste laget isf. Lärt av Sarah att längden HAR betydelse.

    Tack för erbjudande av ytterligare lån av virknål! Fast jag har hunnit så långt nu så jag fortsätter på 5,0.

    SvaraRadera
  4. Jag botaniserade inte bara garnet utan också virknålar hemma hos mamma. När vi letade en nr 5 hittade vi en hel hög nr 5,5 så jag snodde med mig en sådan också ;-)

    Jättefin sjal! Skönt att inte vara den enda virkoholicen.

    SvaraRadera
  5. Puh skönt att du la ut en bild så jag slapp visa min okunskap och FRÅGA vad en ananassjal är! Jättefint i allafall. Vägrar hitta några fel i ditt mästerverk! Hur sjutton gör man? Eller nej, förklara inte, jag skulle ändå aldrig ha tålamod att göra det själv. Får njuta av dina alster här på bloggen.

    SvaraRadera