söndag 19 juli 2009

Semestervecka 1

Så här blev den virkade börsen. Den går fint att använda! Det rymms både pengar, kort, kalender och lite annat grejs. Men jag får se hur länge den håller för det var lite knixigt att få till det med bågen. Jag misshandlade den en aning när jag bände lös den från sitt urspungliga tyg...

Förutom börsen har jag hunnit tota ihop ett antal rutor till mitt blivande överkast. Det tar sin lilla tid och man märker knappt att antalet rutor ökar. Iof så har jag låtit bli att räkna för att slippa bli deprimerad. Det är ett bra tag kvar till de 400.

Dalarnaturen innehöll även lite loppisbesök. Det är sjukt tätt mellan dem i Siljanstrakten så de är nästan omöjliga att undvika. På ett av ställena hittade jag garnvindor till vrakpris. Jag och Jenny är nu mer stolta ägare till varsin. Jag har fotat några av mina fynd och vill du se bilderna kommer jag att lägga in dem på http://rinesegna.blogspot.com.

5 kommentarer:

  1. Jättefin! Är ju lite sugen på att knåpa ihop en själv också (om du får tag på bågar, så säg gärna till). Behöver verkligen en ny. Har inte kommit mig för att skaffa en efter att jag blev av med min i vintras (j-la ficktjuvar!!!).

    SvaraRadera
  2. Verkligen fin! Vad har du virkat med för maskor? Ser väldigt täta och fina ut, och dessutom lite tillskruvade. Har du fodrat den eller behövdes inte det? Gav inte loppisturerna några nya bågar?

    SvaraRadera
  3. Hur många veckors semester har du? Kommer du att redovisa dina resultat per vecka eller ;o)? Kul med din alldeles egna blogg!

    SvaraRadera
  4. Oj så fin! Det är ju det tixiga med handgjort - ibland är de för fina för att använda (som med vissa lapptäcken och så). Borde inte loppisar vara ett bra ställa ett hitta nya bågar?

    SvaraRadera
  5. Jag har virkat två olika maskor, varannan fast maska och varannan maska stolpe. Jag tror att jag har satt en fast maska i toppen av en stolpe. Det var iaf tanken... Eftersom garnet var rätt tjockt och jag har virkat med rätt liten virknål så blev det så tätt att jag av ren lathet struntade i foder. Men bågen är ju ändå misshandlad så det gör ju inget om jag bänder upp den igen och fäster ett foder lite senare.

    SvaraRadera