torsdag 16 juli 2009

Utan snus i två dagar...

...eller snarare utan uppkoppling och tv. Åskan slog ner i masten i tisdags eftermiddag, och sen dess har det varit tyst. Mobilen har i gynnsamma hörn av huset fungerat. Men nu verkar åtminstone internet vara tillbaka. Var först lite oroliga att det bara var uppe på Berget hos oss det var tyst, men Ica-handlaren kunde upplysa oss om att hela Fredrika var avskärmade från omvärlden. Tydligen var även den fasta telefonen utslagen.

Nå, ingen tv på kvällarna har gjort att jag nästan hunnit klart min mosstickade halsduk med volang (likadan som Sarahs, fast i brunt). Jag har också stickat klart min gröna fiskbensmönstrade. Det blev kärlek vid första ögonkastet mellan sjalen och farmor, så den får stanna kvar här :-). Bilder kommer när vi är hemma igen.

Nu mullrar det igen, så vi får väl se hur länge det tar innan masten blir utslagen...

1 kommentar:

  1. Ah, ni har RIKITG semester alltså... ;-) Själv virkar jag så maniskt att jag glömmer allt vad tv, internet och kontakt med andra människor heter...

    SvaraRadera