torsdag 2 juli 2009

Äntligen färdig!


Ja, jag är äntligen färdig med den här halsduken som är i tvåtrådigt garn från öländska Ullcentrum. Jag har stickat med ett mönster som heter bellis (taget ur Stickhandboken). Dock var mönsterbeskrivningen lite väl fåordig och efter ett antal försök, många fula ord och nästan tårar fick jag hjälp av Jenny som klurade ut att de tre ihopstickade maskorna skulle sitta kvar på stickan medan man gjorde omslag och att man sedan stickade ihop samma tre igen. Sedan var det mycket enkelt (hihi). Att det tog sådan tid att få den klar berodde på att den är rätt stor (2 meter lång och 40 cm bred) och att jag låtit andra projekt komma emellan. Den här var bra att ha och byta av med emellan. Fotot är lite suddigt, men jag kan inte åstadkomma bättre just nu. Den här var överhuvudtaget svår att fotografera. Men visst är garnet vackert när det skiftar från klarrött till djuprött och sen till svart. De svarta partierna ser liksom spraymålade ut i verkligheten. Låter kanske inte så fint, men det är det! Av det lilla nystan som blev kvar har jag stickat pulsvärmare. De är stickade i raka stycken och ska sys ihop, och det är det alldeles för varmt för just nu. Återkommer med foto på dem.

2 kommentarer:

  1. Underbar! Bellismönstret är ju så fint! Ska bli kul att se den i verkligheten. Funderar på att testa bellisen med min bruna ylle.

    SvaraRadera
  2. Så läcker! Gud vad du är produktiv!

    SvaraRadera