fredag 24 juli 2009

Varför jag stickar sjalar...

... har jag nu kommit på! Stickade en nämligen en väska, och nu när jag är klar med själva stickandet inser jag att den ju måste sys ihop också. Hrmpf. Sånt behövs minsann inte med sjalar! Vad trååååkigt, men det blir till att ta sig samman. Väskan blev rätt mjuk och gles, och jag tror inte att jag kommer idas sätta i foder, så den kommer troligen att få hänga på väggen med typ strumpor eller något annat mjukt i sig. Enligt beskrivningen skulle man sticka ner och sy fast fjädrar i fickan på framsidan, visserligen fint, men jag stickade en liten grön bladkant att sätta dit istället. Garnet är drops muskat, merciserad egyptisk bomull. Lite knepig att sticka i eftersom den gärna delade sig, men ack så läcker färg.

3 kommentarer:

  1. Den kommer att bli superfin! Särskilt med bladkant istället för fjädrar. Färgerna är fantastiska.

    SvaraRadera
  2. Den ser ut att bli riktigt fin! Jag gillar verkligen färgerna tillsammans. Får vi se när den är monterad också?

    SvaraRadera
  3. Ja, förhoppningsvis blir den hopsydd i helgen eller annars i början på nästa vecka - vem vet, kanske på tisdag? Har du hört ryktena om superloppisen/antikmarknaden i Askersund på lördag? Jag ska dit med svärmor och svägerska! Säkra källor uppger att det ska vara bra där... vi får väl se om mitt gamla loppis-jag träder fram igen.

    SvaraRadera