onsdag 22 juli 2009

Virkoholic

Jo, jag måste erkänna. Jag har blivit en virkoholic!
Gårdagen började med en tur på stan och jag hittade tre olika virktidskrifter som jag bara var tvungen att köpa. Det finns en massa fina grejer där i, bla en annanassjal som nog passar perfekt för det petrolfärgade garnet jag hittade på mässan i våras. Provlapp virkades med virknål 3,5. Så klart blev det alldeles för litet och några grövre virknålar hade jag inte. Trodde att 4,0 eller 4,5 skulle bli bra så jag smsar räddaren i nöden. Virknål 4,0 upphämtades med ilfart och jag gav mig på sjalen direkt utan provlapp. Efter ca 3 timmars maniskt virkande och tydande av amerikanskt mönster insåg jag att sjalen fortfarande blev för liten!
Om en stund ska jag riva upp och nysta in. Inge kul. :-(
Dagens mission blir helt klart att införskaffa virknålar i jordens alla storlekar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar