söndag 5 juli 2009

Villrådig

Jag har bestämt mig för att virka en börs. Om jag ska ha pengar i den eller ej har jag inte bestämt ännu, fast mitt svåraste dilemma just nu är vilken färg jag ska välja. Det lutar åt den ljusbruna för det garnet är lite glansigare och ger nog en lite finare och slitstarkare yta i längden. Men den där gröna nyansen är jag sjukt svag för. Vet inte om det har med prinsesstårtor att göra, men det är nog en trolig förklaring. :-) Någon som kan hjälpa en villrådig med färgval?

7 kommentarer:

  1. Det var ju en utmärkt idé! :-) Måste skaffa fler byglar bara. Undrar var man hittar bra såna. Denna är återvunnen från en gammal tygbörs.

    SvaraRadera
  2. Jag är rätt säker på att man kan hitta såna på loppis. Gäller bara att se dem - de brukar kunna sitta på tyger i eländigt skick. Vet att Lina har! Sedan finns det säkert att köpa i välsorterade sybehörsaffärer (typ NK:s tygavdelning eller Panduro?) men hur charmigt är det?

    SvaraRadera
  3. Panduro har, men de verkar pyttigt små om inte annat.

    SvaraRadera
  4. Jo jag har sett panduros, men de har en massa mönster präglat i metallen. Helst vill jag ha såna som ser ut som på bilden. Om du råkar hittar såna i butik får du gärna hjälpa till med shoppingtips! :-)

    SvaraRadera
  5. Grönt! Snyggt fotograferat förresten.

    SvaraRadera
  6. Jag surfade på svenska sidor som borde ha sånna prylar, men hittade bara hos Panduro. Det verkar i alla fall heta något i stil med purse frame på engelska. Jag hittade tex sidan www.u-handbag.com som säljer internationellt. Lyckades dock inte se vad frakten blir, den kan ju kosta lika mycket som själva prylen.

    SvaraRadera